fredag 15 oktober 2010

Nattning

Många i mammavärlden skriver en del om nattningen för deras små.
Våran prins har sovit bra på nätterna mest hela tiden ja, en hel del napp instoppningar har det ju vart och han har ju för det mesta sovit i sin egensäng, somnat och vaknat där.
Men så i slutet av september så började hans små bissar titta fram och nätterna blev lite besvärligare.
Han somnade i våran säng jag lyfte över honom till hans säng och vi sov ett par timmar sedan vaknade jag av att han lång och grät i sin säng sen gick det över till desperat skrik.
Nappen hjälpte inte jag tog upp honom det hjälpte inte jag la ner honom i sängen igen de hjälpte inte tog upp honom och lade honom i vår säng han tystnade.
Efter några sådana nätter tröttnade jag. Jag lät honom ligga kvar i vår säng.
Han sov natten igenom utan ett ljud.
Nu har jag blivit för lat så jag låter honom sova i våran säng fast när S har gått kl 5 sover jag inte så bra längre så jag är rädd att V kryper iväg om han vaknar före mig och inte låter något.
Jag tror att måste försöka ta tag i sängsovandet igen,
men det är så skönt och få sova hela nätterna!

Ha en fin dag!
Kram

1 kommentar:

  1. God eftermiddag..Det kan vara lita små jobbigt med det att låta de sova själva..Här har det aldrig varit några problem för William gillade sin säng direkt när vi köpte den stora sängen,,spjälsängen..
    Hoppas att kommer gå bra för er med nattningen..För vissa tar det länge tid än andra..
    Jodå vi har gjort prick test för Wiliam men de visade att han inte var känslig men är detändå..så proverna kan visa tvärtom..Ha e skön helg.kram kram

    SvaraRadera